Lars Wierda
Zonder de juiste metingen kun je geen representatieve beslissingen nemen. Het is essentieel om data te verzamelen en te analyseren.
Heldere data door website metingen
Wij werken datagedreven. Dat betekent dat we graag zoveel mogelijk data verzamelen op jouw website, zodat we keuzes kunnen maken waarvan we wéten dat ze de juiste zijn. Het allereerste wat we jou dan ook vragen bij een samenwerking, is toegang tot je Google Analytics account. Heb je dit nog niet ingesteld? Geen probleem, dan doen wij het voor je.
It’s all about the data
Google Analytics is dé tool van Google waarmee we alles wat er op je website gebeurt bijhouden en meten. Hiermee kunnen we bijvoorbeeld heel precies achterhalen waar conversies vandaan komen. Is de bezoeker die een aankoop gedaan heeft in je webshop bij je gekomen via een advertentie op Instagram, via een nieuwsbrief of via een zoekopdracht in Google? Naast Analytics gebruiken we tools als Microsoft Clarity en Google Tag Manager.
Door álles door te meten, kunnen we heel nauwkeurig bepalen hoeveel een campagne opbrengt. Zo leren we precies wat jouw doelgroep interessant vindt en kunnen we onze energie heel gericht focussen op de zaken waarvan we weten dat ze goed werken.
Neem contact op
Heldere
website data
Successen
doormeten
Bezoekersgedrag
analyseren
Wat doen we met website metingen?
Om een goed beeld te krijgen van belangrijke website data, maken wij gebruik van verschillende tools. Zo kunnen wij van A tot Z de klantreis in kaart brengen en zullen dit inzichtelijk maken door de data te verwerken in heldere rapportages.
Google Tag Manager
Via Google Tag Manager kunnen wij alles wat er op je website gebeurt doormeten. Kliks op knoppen, formulierverzendingen, alles wat interessant is om te weten.
Google Analytics
Via Google Analytics 4, de nieuwste versie van Google Analytics, analyseren wij de data van de website. Zo achterhalen we bijvoorbeeld welke online doelen, uit welke kanalen zijn gekomen.
Hotjar/Clarity
Hoe ervaren bezoekers jouw website? Waar haken ze af? Liggen er kansen voor verbetering in de winkelwagen pagina? Met behulp van Hotjar en/of Microsoft Clarity zien we precies hoe de bezoekers door de website heengaan.
Call tracking
Via calltracking achterhalen wij hoe vaak er via online kanalen gebeld wordt naar jouw bedrijf, welke kanalen dit zijn geweest en de relevantie van de oproepen. Belangrijke informatie voor vooral B2B bedrijven.
1. Meet het succes van je website
Door het bezoek van je klanten op je website te meten, weet je hoe goed je website presteert. We stellen altijd scherpe doelen, bijvoorbeeld over het aantal conversies of bezoekers dat we willen genereren. In Google Analytics houden we bij of we deze doelen halen of dat we moeten bijsturen.
2. Monitor je campagnes
Ook het succes van je campagnes via social media, online advertising en via e-mail meet je door op je website. Zo kun je zien hoeveel mensen iets kopen naar aanleiding van je campagnes en hoeveel bezoek de campagnes genereren.
3. Leer je doelgroep en je klanten beter kennen
Via Google Analytics en Microsoft Clarity kunnen we zien hoe mensen zich door je website bewegen. Welke pagina´s bezoeken ze wel, welke items zijn populair en lezen mensen je laatste blogs? Door inzicht te krijgen in deze data, leer je jouw klanten beter kennen en kun je dus nóg beter inspelen op hun wensen!
Wij zijn een fullservice online marketing bureau. Onze specialisten hebben alle kennis in huis om je op álle gebieden van online marketing te helpen: van online adverteren tot e-mailmarketing en SEO. Ook op gebied van website metingen kun je op ons bouwen. Wij weten precies welke data je nodig hebt en hoe je deze kunt verkrijgen. Door de jaren heen hebben we al ruim 1.000 bedrijven geholpen met het realiseren van online groei.
Vraag een offerte aan
Onze teamleden staan op de foto met een attribuut dat hun hobby weergeeft. Nieuwsgierig naar de hobbies van ons team?
De data die wij verzamelen met Google Analytics gebruiken wij om de het gedrag van de bezoekers te analyseren. Door deze data te analyseren achterhalen wij de knelpunten van de website. Door deze knelpunten te verbeteren, verbeteren wij ook het conversiepercentage d.m.v. CRO.