Blijf top of mind bij je doelgroep met e-mail marketing

Auteur: Roos Dekker, Social & E-mail marketeer bij daar-om.nl

E-mail marketing is één van de oudste, doch meest succesvolle vormen van online marketing. Want zeg nou zelf, iedere dag heb jij wel een relevant mailtje in je inbox. Met e-mail marketing blijf jij top of mind bij je doelgroep. Lees hier meer over de voordelen van deze vorm van online marketing! 

 

Voor wie is e-mail marketing interessant?

Of jij als ondernemer actief bent in de e-commerce of B2B of B2C sector maakt niet uit: e-mail marketing is effectief voor elke branche en type organisatie! Het belangrijkste is dat je iets relevants te melden hebt voor de ontvanger. Dus heb je regelmatig leuke acties, nieuwe producten of wil je de trends en ontwikkelingen omtrent jouw organisatie delen? E-mail marketing is jouw beste vriend! 

 

Bereik je huidige én potentiële klanten

Veel mensen denken dat je met e-mail marketing alleen je huidige klanten kunt bereiken, maar niets is minder waar. Juist de mensen die al een bepaalde mate van interesse hebben, maar nog niet toe zijn aan een aankoop, zijn geschikt om te bereiken met e-mail. Doordat er een vorm van interesse is, kun je deze potentiële klant motiveren door middel van het aanbieden van een download. Denk hierbij aan een whitepaper of ebook vol relevante informatie. Zo geef jij deze potentiële klant iets in ruil voor contactgegevens. Met deze contactgegevens kun jij actie ondernemen en de juiste e-mails ter overtuiging naar deze potential sturen. 

 

E-mail marketing automatiseren

Naast een reguliere nieuwsbrief kun je een hele hoop e-mails automatiseren. Met een automatisering bespaar je veel tijd door een e-mail in te stellen die automatisch wordt verzonden op basis van een trigger. Deze trigger kan een aankoop of download op de website zijn. Er wordt dan een seintje gegeven en een vervolgactie wordt in gang gezet, in dit geval: een e-mail. Doordat de bezoeker zelf de trigger in gang zet, mail je de ontvanger automatisch op een moment dat het hem of haar uitkomt!

Waarom e-mailmarketing inzetten?

Met e-mail marketing speel je goed in op de loyaliteit van je klanten. Tevens is het een uitstekend middel om potentiële klanten aan je te binden. Afhankelijk van je product of dienst, speel je met e-mail marketing goed in op de behoefte van de ontvanger. 

Daarnaast is de return on investment (ROI) doorgaans erg hoog bij e-mailmarketing. Heb je een kleine contactenlijst? Dan kun je bij sommige e-mailprogramma’s een gratis of relatief goedkoop abonnement afnemen waardoor je lage kosten hebt en je rendement groter is.

 

Op het juiste moment, naar de juiste personen

Timing is essentieel als het om e-mail marketing gaat. Een van de meest gestelde vragen bij e-mail marketing is dan ook wat de beste verzenddag en -tijd is. Benieuwd wat het beste verzendmoment voor jouw e-mails is? Je leest het in deze blog. 

Wil jij écht top of mind blijven bij de doelgroep? Zorg dan dat je de data analyseert en op het juiste moment naar de juiste personen je nieuwsbrief verstuurd. Combineer dit met een goede geautomatiseerde e-mail reeks en jouw e-mail strategie is ijzersterk. 

 

Starten met e-mail marketing

Dus, sta jij in de startblokken om los te gaan met e-mail marketing? Of wil je jouw e-mail marketing naar een hoger level tillen? Onze e-mail specialisten kijken graag samen met jou hoe we je het beste kunnen helpen. Neem contact met ons op en wie weet helpen we jou online groeien! 

Misschien vind je dit ook interessant:

Op deze pagina