De feestdagen staan alweer om de hoek en Sinterklaas is de eerste die we mogen verwelkomen! Het zal je misschien verbazen, maar consumenten zijn nu al aan het oriënteren wat ze gaan kopen en waar. Belangrijk is dat je de focus legt op meerdere marketing tools. Zo breng je Sinterklaas extra onder de aandacht en zorg je voor meer conversie. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt? In deze blog geven we je tips om als ondernemer alles uit 5 december te halen!
Een landingspagina is een pagina binnen je website. Je wordt doorverwezen naar deze pagina wanneer je zoekt op specifieke zoekwoorden of op een gerichte visual klikt. Een uitgelezen kans om hier jouw Sinterklaas-acties aan te wijden. Zorg er ook voor dat jouw landingspagina makkelijk te vinden is op je website door dit in je menustructuur of op je homepage te zetten. Dit zorgt voor meer conversie!
Extra tip: Maak de landingspagina visueel in het thema van Sinterklaas. Hou het wel bij je eigen huisstijl, maar dan in een Sinterklaas jasje. Gebruik bijvoorbeeld de kleur rood, of verstop hier en daar een pepernoot.
Social media mag natuurlijk niet ontbreken in het rijtje. Gebruik je social media kanalen voor specifieke Sinterklaas-acties of om cadeaus uit te lichten. Laat in je content typische Sinterklaas uitingen naar voren komen. Dit maakt het grappig en herkenbaar. Denk erom dat je de doelgroep juist inzet op je advertentie, zodat je het maximale resultaat uit je bericht haalt.
Verstuur een nieuwsbrief waarin je Sinterklaas volledig onder de aandacht brengt. Bespreek in de nieuwsbrief cadeau tips of licht je Sinterklaas-acties toe. Een countdown klok kan een leuke trigger zijn voor de consument. De klok geeft een gevoel van urgentie wat kan leiden tot extra conversie.
Extra tip: Koppel je landingspagina aan je nieuwsbrief, zodat de consument gelijk doorverwezen wordt naar de Sinterklaas-acties.
Bij personalisatie wil je er voor zorgen dat je huidige websitebezoekers actie ondernemen. Personalisatie op je website speelt in op het gedrag van websitebezoekers. Op basis van gedrag komt een bijpassende pop-up tevoorschijn. Denk aan pop-ups die verschijnen wanneer een klant iets in zijn winkelmandje doet: nu besteld, morgen in huis! Of: gratis verzending! Juist bij feestdagen als Sinterklaas is het belangrijk om op te vallen. Zet dus op maat gemaakte pop-ups in op basis van het gedrag van je bezoeker. Link de pop-ups aan Sinterklaas-acties en geef ze vorm in Sinterklaasstijl. Door middel van pop-up personalisatie kun je conversiepercentage verhogen.
Tijdens de feestdagen communiceer je veel en via meerdere online marketing tools. Het is daarom handig om UTM codes te gebruiken. Een UTM code is een stukje tekst die je toevoegt aan de huidige link, die vervolgens alle clicks doorstuurt naar Google analytics. Zo kan je jouw successen meten en kijken wat wel en niet werkt. Dit kan je weer meenemen voor de volgende feestdagen!
Met bovenstaande tips haal jij alles uit het Sinterklaasfeest! Zorg dat je op tijd begint met het opzetten van een campagne, zodat je niet achter je concurrenten aanloopt.
Wil jij alles uit de feestdagen halen maar weet je niet hoe? Wij helpen je graag om je feestdagen campagnes tot een succes te maken. Onze specialisten staan klaar om jouw business een boost te geven tijdens de decemberdagen. Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden.