Auteur: Nina Werkman, Content Specialist bij daar-om.nl
Iedereen kent het wel; grappige face swaps, gekke filters met dieren of er komt ineens een regenboog uit je mond. We hebben het natuurlijk over Snapchat. Hiermee kun je foto’s en filmpjes versturen die kort zichtbaar zijn. Snapchat staat in de top vijf van meest gebruikte social media kanalen en heeft de afgelopen twee jaren een enorme groei doorgemaakt. Sinds 2017 is het ook mogelijk om te adverteren op Snapchat. Maar hoe werkt Snapchat ads precies en is dit geschikt voor jouw bedrijf? Wij leggen het je in deze blog uit!
Uit het social media onderzoek van Newscom is gebleken dat dagelijks 2,6 miljoen Nederlanders gebruik maken van Snapchat. Per dag delen mensen wereldwijd circa 400 miljoen(!) foto’s via de app. Bovendien biedt Snapchat sinds een aantal jaren ook de mogelijkheid tot adverteren.
Snapchat kent vijf verschillende mogelijkheden betreft adverteren:
Snap ads zijn korte verticale en tot tien seconden durende, full screen video advertenties. Deze worden tussen andere ‘snaps’ door getoond. Met Collection ads kun je een catalogus met producten aanbieden. Met Story ads wordt jouw advertentie in een overzicht van relevante content voor de gebruiker getoond.
Een heleboel toffe mogelijkheden dus! Maar nu vraag je je wellicht af: is adverteren op Snapchat iets voor mijn bedrijf? Zoals net al is verteld heeft Snapchat dagelijks 2,6 miljoen Nederlandse gebruikers. De app is vooral populair bij Nederlanders onder de 25 jaar en de grootste groep gebruikers is tussen de 13 en 19 jaar oud.
Binnen Snapchat zijn er verschillende opties om jouw doelgroep te targeten. Zo kun je targeten op leeftijd, geslacht, locatie, interesses, device, audience match en look-a-like doelgroepen. Op deze manier kun je hele specifieke doelgroepen bereiken. Het is ook mogelijk om doelgroepen te retargeten die jouw website hebben bezocht dankzij de Snap Pixel.
Je hebt als bedrijf binnen Snapchat ads de keuze uit vijf verschillende soorten advertentiedoelen. Namelijk: websitebezoeken, promoot een lokale plek, app-installaties, app-bezoeken en bellen en sms’en.
De kosten voor Snapchat Ads worden berekend op basis van CPV (kosten-per-view). Je betaalt dus per keer dat een Snapchat advertentie is bekeken. De kosten kunnen erg uiteenlopen en zijn afhankelijk van de grootte van je doelgroep. Je bereikt per vijftien euro ongeveer 1.000 mensen. Logischerwijs: des te meer advertenties, des te meer je betaalt.
Richt jouw bedrijf zich op een jonge doelgroep? Dan is Snapchat het proberen waard! Met mooie aansprekende visuals kun je met Snapchat veel kanten op en daarnaast heel specifiek jouw doelgroep targetten.
Ben je na het lezen van deze blog overtuigd van het adverteren op Snapchat? Neem contact op met onze content specialisten, zodat we jouw bedrijf samen kunnen laten groeien via Snapchat ads!
Welk social media kanaal kies je?
Trends en ontwikkelingen op het gebied van social media