Google AdWords advertentie-extensies, wellicht heb je er weleens van gehoord, maar wat is het nou eigenlijk, waarom moet je dit inzetten en welke varianten zijn er allemaal? In dit artikel geven we antwoord op deze vragen.
Wat is een advertentie-extensie?
Google zegt over extensies: Een functie waarmee u bij uw advertentie aanvullende bedrijfsinformatie kunt weergeven, zoals uw adres, uw telefoonnummer, beoordelingen van uw winkel of extra links naar webpagina’s (bron: Google Helpcenter).
Een extensie is niets meer en niets minder dan een uitbreiding op jouw Google AdWords advertentie. Je kan extra linkjes plaatsen, een telefoonnummer laten zien, locatiegegevens tonen en nog veel meer om de relevantie van de advertentie voor jouw potentiële klant te verhogen. Advertentie-extensies zorgen voor een betere zichtbaarheid van je advertentie. Je neemt immers meer ruimte op het scherm in beslag. Hierdoor neemt het doorklikratio toe, wat op zijn beurt weer zorgt voor een betere advertentiepositie of lagere klikkosten. Daarnaast maak je je potentiële klant een stuk makkelijk om te vinden wat hij of zij zoekt. Met een druk op de knop de route opvragen of je bellen; kortom meer rendement uit jouw advertentiebudget dankzij extensies.